CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 7 February 2013

Kenapa Baku Sangat!!!

assalamualaikum semua..
bahasa baku adalah bahasa yang sangat mudah difahami,memang pun dalam bahasa melayu kite semua menggunakan bahasa baku,bahasa sopan nya bahasa orang lama2,tapi orang sabah dan sarawak pun gunakan bahasa baku kalau diorang nak berkomunikasi dengan orang melayu,tapi masalah nye saya ni dah duduk semenanjung kot,tak kan bahasa saya x boleh nak berubah langsung,terasa macam orang tak normal,skema, terlalu formal,tapi itu la saya,,,huuuuu,sedey nyer,,jadi bila saya bercakap walaupun dengan kawan2,still bahasa terlalu formal, mungkin susah orang nak selesa bercakap dengan saya,tapi orang mungkin boleh faham apa yang saya nak sampaikan, jangan lah nak ikut sangat yang saya ni baku, bila bercakap bahasa sabah, tak bole langsung nak ubah dah, sebab macam ada udara dalam mulut ni yang buat saya bercakap formal, peduli lah, saya menulis ni pun jadi formal,,,hurmmmm,,,guano ni,,,

No comments:

Post a Comment