CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 6 June 2011

Kefakiran Di Dalam Kekufuran

kenapa macam ni..sedih nye..kenapa air mata asyik nak mengalir..kenapa aku ni..umi kecewa..tak nak langsung bercakap dengan aku pun..aku tak tahu nak kata apa..nak buat apa-apa pun aku tak tahu..Ya Allah..ini kah balasan Mu Ya Allah..ayah..tadi ayah lagi sedih..kecewa..malu..aku dah jatuh kan air muka umi..ayah..anak apa aku ni..sir..sampai hati sir buat saya macam ni..air mata berhenti lah mengalir..kenapa pelajaran aku macam ni..aku pemalas..aku tak tahu apa-apa langsung tentang subjek tuh..aku tak faham..aku sendiri yang cari masalah..tengok lah..umi dengan ayah yang dapat malu..tak sangka dapat anak yang macam ni..Ya Allah..beri aku kekuatan..aku tak sanggup dah hadapi kegagalan..tapi bukankah semua ini ujian..betul ke ujian..aku sendiri yang bodoh..tak pandai nak faham..cetek pemikiran..Ya Allah..hilangkan lah kekecewaan umi dan ayah ku..aku tak sanggup melihat muka mereka yang jelas kecewa dengan aku Ya Allah..sugguh Ya Allah..aku tak pernah tuang kelas..aku tak pernah ponteng kelas..adakah aku tersalah buat..kenapa saat aku sedih..ada sahaja bahagia yg meyelinap..aku tahu Ya Allah..pasti engkau telah mencelaku kerana perbuatan ku..Ya Allah..aku tak nampak dosa aku tapi aku percaya pasti semua ni terjadi kerana aku sudah lalai..sudah hilang tanpa menjejakkan kaki..maka Kau hantarkan ini sebagai isyarat yang sangat perit untuk aku terima Ya Allah..benarlah..semua nya pada akhir zaman ini..dosa yang dilakukan di bayar dengan cash..aku tahu pasti selama ini apa yang aku impikan tercapai dengan mudah..ada dua sebab Allah mengabulkan permintaan hamba nya..pertama dengan mengabulkan permintaan adalah untuk mencela perbuatan yang dilakukan oleh seseorang hamba nya..kedua adalah kerana usaha nya sendiri untuk mendapatkan sesuatu..dari sini telah jelas dengan segala perbuatan yang aku lakukan..Kau telah mencela aku..Ya Allah..tidak engkau berikan ujian itu jika hamba mu ini mampu menangani ujian tersebut sesuai dengan kemampuan nya..segala sesuatu itu pasti ada hikmah nya..wallahualam..

No comments:

Post a Comment