CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 4 November 2012

Tak Suka Marah atau Tak Pandai Marah

Assalamualaikum..
hari ni nak cerita tentang marah,saya ni tempat orang luahkan kemarahan ker,saya tau saya tak pandai marah orang, tapi jangan la ambil kesempatan itu tuk buatkan saya lemah,buat saya sesuka hati,tapi kan tipula kalau seseorang tu tak pandai marah kan, ada sebab saya tak mahu marah dekat orang,saya tak nak kehilangan mereka-mereka ini,saya sayang diorang, tapi secara kebetulan saya pandai marah family saya,saya bole marah diorang sebab diorang tak kan tinggalkan saya,diorang tak kan pergi mana-mana,sebab dalam rumah tu je la tempat diorang,kereta diorang tak pandai  bawak,motor bole la tapi diorang balik jugak,diorang nak tido,at the end kami tak terlalu bawak sangat,kami adalah keluarga,tak bole dipisah kan, tapi dengan kawan-kawan ni saya sangat berbeza,saya bukan hipokrit,saya sangat ikhlas dalam berkawan,saya kalau bole apa sahaja yang saya buat saya tak nak diorang marah saya,saya tak nak diorang berkecil hati dengan saya,tapi sebagai manusia,siapa yang tak pernah buat salah,salah orang lain saya maafkan,tapi keslahan saya rasa sangat besar bagi saya,saya tak suka orang masam muka dengan saya,saya ni dah banyak sangat berkawan,cakap jer la orang yang macam mana,saya pernah berkawan,dari hujung sabah sampai hujung kedah saya ada kawan,saya bukan nak banga,tapi susah nak berkawan ni,walau banyak mana kawan yang saya ada,orang nya tak sama,lain perangai,susah saya nak kawal,tapi saya sangat ikhlas dalam berkawan,cuma pedih bila hati kita ni orang tak nak jaga,saya tahu bukan saya seorang jer dalam dunia ni,tapi tolong la jaga perkataan,nak bergurau saya tak kisah tapi bila orang tengah marah mana nak ingat semua tu itu saya faham,ingat la saya ni kawan awak,bukan family awak,tak sama hati kita ni dengan family kita,diorang family kita ni dah tau macam mana diri kita yang sebenar, saya ni macam banyak kawan,tapi saya trauma bila berkwan, Alhamdulilah sekarang kawan saya sangat memahami, tapi biasala manusia ni kalau tak bergaduh tak ada kemesraan tu kan,akhir kalam terima kasih kerana sudi berkwan dengan saya.

No comments:

Post a Comment